Páginas

lunes, 20 de noviembre de 2023

Concurs per estudiants "Eustory 2024"

Des de la delegació europea de la nostra Associació i en línia amb els nostres objetctius estratègics de participació europea,. vos fem arribar una de les convocatòries que ens sembla més interessants i en la qual podeu participar amb el vostre alumnat.

Ens referim al concurs EUSTORY, que té uns premis molt interessants.

Adjuntem les bases i les instruccions bàsiques al document adjunt. 

Moltes gràcies i seguim en contacte. 



XVII Convocatoria Eustory Iberia

«FINES COMPARTIDOS. NUESTRAS INSTITUCIONES Y SUS HISTORIAS»

1. Convocatoria: Concurso
2. Convocante: EUSTORY Iberia.
3. Tema: “Fines compartidos. Nuestras instituciones y sus historias”
4. Fecha límite de entrega: 18 de agosto de 2024
5. Información:
     Investigación
     Recoger un aspecto del entorno cercano.
     Utilizar fuentes de investigación primarias y secundarias.
     Pude presentarse de forma individual o en grupo.
     Cualquier formato: trabajo escrito, presentación multimedia, desarrollo de una página
        web, blog, vídeo, audio, fotografía, obra de arte, texto dramatizado, etc.
     Lenguas: castellano, catalán, euskera, gallego y portugués.
     Los equipos podrán contar con un tutor que oriente la investigación.
6. Requisitos: Alumnado de España que en 2023-2024 estén cursando 4º de ESO, 1º y 2º de
Bachillerato, FP reglada o ESPA menores de 21 años, y niveles equivalentes de Portugal, así como a
estudiantes no universitarios de entre 14 y 21 años nacidos o residentes en América.
7. Premios:
     1 primer premio de 2.500 € Alumnos / 1.250 € Tutor
     4 segundos premios de 1.000 € Alumnos / 500 € Tutor
     5 terceros premios de 500 € Alumnos / 250 € Tutor
     10 accésit de 200 € Alumnos / 100 € Tutor
     Para los alumnos ganadores residentes en Europa: posibilidad de participar en los
        seminarios internacionales de Eustory.
9. +Info:

miércoles, 15 de noviembre de 2023

III CONCURS “EDUDRACS” DE FOTOGRAFIA/DENÚNCIA GEOGRÀFICA -les bases i el cartell publicitari-

 


III  CONCURS “EDUDRACS” 

DE FOTOGRAFIA/DENÚNCIA GEOGRÀFICA


Introducció i presentació.


L’Associació Valenciana del Professorat de Geografia i Història convoca per al present curs escolar 2023-2024 les bases del III Concurs de fotografia-denúncia per a tots els estudiants d’ESO i Batxillerat dels centres públics, concertats i privats de la Comunitat Valenciana.


El nostre objectiu és la conscienciació de l’alumnat al voltant de la necessitat de cuidar el nostre entorn, especialment els espais naturals de la Comunitat Valenciana. Volem fer visibles els desgavells de l’ésser humà amb la natura, denunciant visualment aquestes barbaritats, tractant d’arribar a la resta d’alumnat de la comunitat educativa i a la resta de la ciutadania publicant les millors fotografies a les nostres xarxes socials. 


Volem que tothom sàpiga que la joventut valenciana vol un planeta més sostenible, més habitable i menys contaminat. Un territori on han de viure encara molts més anys i que deuriem poder gaudir en condicions i sense abusos per part de la indústria, les autoritats i els particulars que no respecten les indicacions que des de tot arreu, ens estan dient que, amb aquest ritme d’explotació, no tenim futur.


Volem també aportar el nostre xicotet gra de sorra a l’Agenda de Desenvolupament Sostenible 2030 que ens hauriem d’esforçar en respectar i fer complir. 


Creguem que, amb aquesta iniciativa, fomentem la sensibilitat del nostre alumnat i del seu entorn i a més, tractem de motivar la participació amb la publicació dels seus treballs, un premi atractiu i la possibilitat de formar part d’una exposició fotogràfica que tractarem de fer a les tres províncies del nostre territori. 


Temàtica

Estàs d’acord amb allò que fem els humans amb el planeta? 

Envia’ns a la nostra direcció de correu electrònic edudracs@gmail.com un màxim de tres fotografies per persona on critiques l’acció humana sobre el teu entorn. 

Acompanya-les d’un títol i d’un breu text explicatiu d’allò que vols denunciar i els motius pels quals has volgut fer eixa fotografia i què vol dir.

Per exemple: invasió de carreteres, el fem que embruta els espais naturals, conreus perjudicials per la fauna i  flora, contaminació a les platges o als boscos, excessiva urbanització del litoral o de la muntanya, etc.

Bases de la participació

1. Cadascun dels alumnes podrà participar amb un màxim de tres imatges on critiquen la modificació i destrucció del paisatge i la natura pels humans: per exemple, abundància del formigó, sedimentació de fem, contaminació de les aigües,  productes químics arreu, embrutiment dels espais naturals... 

2. Les imatges han de ser originals. S’accepten fotografies fetes amb el mòbil o qualsevol dispositiu i es valorarà positivament que s'hagi fet al nostre entorn. 

3. Les fotografies es podran editar després a casa, la qual cosa vol dir que es podran fer composicions artístiques, aplicar filtres, combinar més d’una fotografia al conjunt, però s’haurà de lliurar en un únic fitxer i en format JPG o PNG amb la major qualitat possible. 

Totes les imatges han d’anar acompanyades d’una fitxa descriptiva que ha d’incloure

  1. Títol de la fotografia 

  2. Lloc on s’ha fet 

  3. Què s’hi denuncia? Explicació breu del que voleu denunciar i una possible solució. 


Modalitats  i  Premis


Hi hauran dues categories:


  • CATEGORIA A  (alumnat matriculat a 1r, 2n o 3r de l’ESO)

  • CATEGORIA B  (alumnat matriculat a 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat)


Primer i segon premi per cadascuna de les categories, és a dir:


  • CATEGORIA A: 

    • primer premi: diploma i un altaveu bluetooth o similar.

    • segon premi: diploma i un  auriculars sense fil  o similar.


  • CATEGORIA B: primer i segon premi.

    • primer premi: diploma i un altaveu bluetooth o similar.

    • segon premi: diploma i uns auriculars sense fil o similar.


Objectius

  • Motivar l'alumnat cap a la investigació i el treball de camp mitjançant la realització de treballs visuals i motivadors.

  • Emprar les TIC com a eina d'investigació i exposició de resultats.

  • Treballar les competències mitjançant la integració de diferents capacitats dins del procés d'investigació geogràfica i treball de camp

  • Fomentar l'esperit crític d'un alumnat inserit en una societat cada vegada més mediatitzada.

  • Inculcar valors com l'esforç, el compromís i l'afany de superació, valorant i reconeixent la feina ben feta amb un premi motivador i la difusió dels seus treballs.

  • Denunciar els desgavells de l'ésser humà amb la natura i aportar una xicoteta part pel compliment de l'Agenda de Desenvolupament Sostenible 2030.


Com participar?


Envia’ns un correu electrònic per cadascuna de les fotografies amb les quals vullgues participar. 

Has de indicar a l’assumpte: III Concurs Fotografia EduDracs. I al cos del missatge indica el teu nom i cognoms, centre educatiu, nom del teu o la teua professora i el seu email de contacte.

Calendari i plaços

El plaç de recepció de les fotografies començarà el dia 24 de gener de 2024 i romandrà obert fins al dia 31 de març de 2024

El jurat revisarà les fotografies al llarg del mes d’abril i farà pública la seua decisió el dijous 4 de maig de 2024 mitjançant les seus xarxes socials (@AVPGHA al Twitter i Instagram).

Animat a participar. T’esperem. Cal fer quelcom per salvar el nostre planeta. Comencem per denunciar les bestieses que se fan al nostre entorn.

Més informació

Davant qualsevol dubte o consulta pots adreçar-te al nostre correu electrònic a edudracs@gmail.com

Si vols més informació al voltant de la nostra Associació, què fem i qui som tens tota la informació al nostre blog https://avpgha.blogspot.com/


II CONCURS "EDUDRACS" d'AUCA HISTÒRICA -les bases i el cartell publicitari-



II  CONCURS “EDUDRACS” 

D’AUCA HISTÒRICA


Introducció i presentació.


L’Associació Valenciana del Professorat de Geografia i Història convoca per al present curs escolar 2023-2024 les bases del II Concurs d’Auca històrica per a l’alumnat d’ESO dels centres públics, concertats i privats de la Comunitat Valenciana.


El nostre objectiu és apropar de forma creativa l’alumnat a un moment històric on aquest puga indagar sobre els i les protagonistes del moment estudiat i els fets i els espais més representatius. 


Es pretén potenciar el coneixement i valorar els distints períodes de la nostra història a partir de l’estudi de personatges rellevants o de la configuració política, econòmica, social i cultural; intentant aprofundir en aquells detalls que moltes vegades no podem veure en l’aula. Aquesta pot ser una gran oportunitat per investigar en l’àmbit local o valencià i reivindicar i visibilitzar el paper de la dona. 


Creguem que, amb aquesta iniciativa, fomentarem la sensibilitat del nostre alumnat i del seu entorn cap a una part de la nostra història que està molt present als nostres pobles i ciutats, i a la forma de les nostres institucions, que forma part de les celebracions, i que podem veure en molts dels nostres carrers i places. 


Temàtica

Representant del moment històric estudiat

Envia’ns a la nostra adreça de correu electrònic edudracs@gmail.com una Auca per alumne/a, on reflecteixes la importància d’un personatge en un episodi concret, la biografia o alguna referència del patrimoni. 

Acompanya’l d’un títol i d’un breu text explicatiu d’allò que has elaborat i els motius pels quals has fet la teua elecció del tema.

Bases de la participació

1. Cadascun dels/les alumnes podrà participar amb un màxim d’una Auca, on es reflectisca de forma concisa el personatge representatiu o el fet històric estudiat, descobriment, element cultural o patrimonial  tant en l’àmbit local, del territori valencià o el que s’ajusta al camp estudiat.

2. Les Auques han de ser originals. 

3. Les Auques s’hauran de lliurar en un únic fitxer i en format PDF, de manera que caldrà escanejar-les. 

Totes les Auques han d’anar acompanyades d’una fitxa descriptiva que ha d’incloure

  1. Títol de l’Auca

  2. Què conten? Explicació breu del que heu decidit expressar a l’Auca. 


Modalitats  i  Premis


Hi haurà una única categoria:  (alumnat matriculat en l’ESO)


Primer i segon premi de la categoria:


  • primer premi: diploma i un altaveu sense fil o similar.

  • segon premi: diploma i auriculars amb  Bluetooth o similar.


Objectius

  • Motivar l'alumnat cap a la investigació històrica mitjançant la realització de treballs visuals i motivadors.

  • Emprar les TIC com a eina d'investigació i conéixer una forma tradicional d’exposició.

  • Treballar les competències mitjançant la integració de diferents capacitats dins del procés d'investigació històrica.

  • Fomentar  l’interés de l’alumnat per la història de la societat on viu.

  • Inculcar valors com l'esforç, el compromís i l'afany de superació, valorant i reconeixent la feina ben feta amb un premi motivador i la difusió dels seus treballs.

Com participar?

Envia’ns un correu electrònic amb l'Auca amb què vols participar. 

Has d’indicar a l’assumpte: II Concurs Auca EduDracs. I al cos del missatge indica el teu nom i cognoms, centre educatiu, nom del teu o la teua professora i el seu correu electrònic de contacte.

Calendari i termini

El termini de recepció de les auques començarà el dia 24 de gener de 2024 i romandrà obert fins al dia 31 de març de 2024

El jurat revisarà les Auques al llarg del mes d’abril i farà pública la seua decisió el dijous 4 de maig de 2024 mitjançant les seues xarxes socials (@AVPGHA al Twitter i Instagram).

Animat a participar. T’esperem.

Més informació

Davant qualsevol dubte o consulta pots adreçar-te al nostre correu electrònic edudracs@gmail.com.

Si vols més informació al voltant de la nostra Associació, què fem i qui som tens tota la informació al nostre blog https://avpgha.blogspot.com/


I CONCURS "EDUDRACS" DE PÒDCASTS HISTÒRICS -les bases i el cartell publicitari-


I CONCURS DE PÒDCASTS HISTÒRICS


Introducció i presentació.


L’Associació Valenciana del Professorat de Geografia i Història convoca per al present curs escolar 2023-2024 les bases d’un concurs de pòdcasts d’entrevistes a personatges històrics per a tots els estudiants d’ESO i Batxillerat dels centres públics, concertats i privats de la Comunitat Valenciana.


El nostre objectiu és aprofundir en el coneixement dels personatges més rellevants de la història del nostre territori, amb una activitat lúdica, original i que dona un ampli espai a la creativitat del nostre alumnat, que podrà proposar diversos formats de programa: des de l’entrevista tradicional a les més recents a l’estil dels late show o qualsevol altra possibilitat.


Volem que tothom puga fer servir els pòdcasts resultants per a aprendre i divertir-se. L’alumnat ho farà investigant al voltant del personatge triat i els fets més rellevants de la seua vida i obra. Poden ser homes i dones de qualsevol ofici i/o època, reals o imaginaris (és a dir, podem entrevistar per exemple a un obrer anònim, un soldat de qualsevol guerra, un llaurador de l’Edat Mitjana, un habitant de qualsevol cova rupestre… Les possibilitats són infinites.


Volem també aportar el nostre xicotet gra de sorra a la nostra cultura pròpia, a la igualtat de gènere que sovint la historiografia no té molt present. Volem fixar-nos en personatges coneguts però també desconeguts. Potser una entrevista simulada o també real, entrevistant als nostres iaios i/o persones majors que ens parlen de la seua vida. Repetim: qualsevol època i persona té cabuda. 


Creguem que, amb aquesta iniciativa, fomentem la sensibilitat del nostre alumnat per la seua pròpia història o la de les seues famílies, pel coneixement d’allò que tenen més a prop i que sovint els hi és desconegut. 


Tractem de motivar la participació amb la publicació dels seus treballs a les nostres xarxes socials, un premi atractiu i la possibilitat de formar part d’una iniciativa conjunta a les tres províncies del nostre territori. 


Temàtica

Personatges històrics de la Comunitat Valenciana 


Envia’ns a la nostra adreça de correu electrònic edudracs@gmail.com un àudio en format MP3 d’un màxim de cinc minuts de durada.

Acompanya’l d’un títol i d’un breu text explicatiu indicant el personatge i l’època. Per exemple: entrevista a Isabel de Villena, escriptora (1430-1490).


Bases de la participació

1. Cadascun dels alumnes o grups d’alumnes podrà participar amb un àudio/pòdcast. 

2. Els àudios han de ser originals i han de tindre una qualitat de so acceptable. L’alumnat podrà deixar volar la seua imaginació introduint altres recursos com potser música, anuncis inventats de productes de l’època o qualsevol altre element que consideren puga enriquir el seu àudio. 

3. El jurat valorarà especialment les dades i la fidelitat històrica de les coses que digen els autors del pòdcast. Però també serà un factor positiu l’originalitat, d’humor, la creativitat del format, etc. 


Modalitats  i  Premis


Hi haurà una categoria única (ESO i Batxillerat):


Primer i segon premi:


  • primer premi: diploma i un disc dur portàtil. 

  • segon premi: diploma i un llapis de memòria.




Objectius

  • Motivar l'alumnat cap a la investigació mitjançant la realització de treballs originals, creatius i motivadors.

  • Emprar les TIC com a eina d'investigació i exposició de resultats.

  • Treballar les competències mitjançant la integració de diferents capacitats dins del procés d'investigació històrica.

  • Fomentar l'esperit crític d'un alumnat inserit en una societat cada vegada més mediatitzada.

  • Inculcar valors com l'esforç, el compromís i l'afany de superació, valorant i reconeixent la feina ben feta amb un premi motivador i la difusió dels seus treballs.

  • Conéixer el seu entorn més proper i les persones que l’habitaren i que han conformat la nostra identitat com a poble, homes i dones, de qualsevol raça, religió i època. 


Com participar?


Envia’ns un correu electrònic per cadascuna dels pòdcasts amb què vulgues participar. 

Cal indicar a l’assumpte: Concurs Podcast AVPGHA. I al cos del missatge indica el teu nom i cognoms, centre educatiu, nom del teu o la teua professora i el seu correu electrònic de contacte.


Calendari i terminis

El termini de recepció dels podcasts començarà el dia 24 de gener de 2024 i romandrà obert fins al dia 31 de març de 2024

El jurat els escoltarà al llarg del mes d'abril i farà pública la seua decisió el 4 de maig de 2024 mitjançant les seues xarxes socials (@AVPGHA al Twitter i Instagram).

Animat a participar. T’esperem. 

Més informació

Davant qualsevol dubte o consulta pots adreçar-te al nostre correu electrònic edudracs@gmail.com

Si vols més informació al voltant de la nostra Associació, què fem i qui som tens tota la informació al nostre blog https://avpgha.blogspot.com/