Trobada Virtual "Xurros amb Orxata"

Segunda edición del evento online #churrosconhorchata. Vuelve el encuentro de docentes organizado por la @AVPGHA y la @amphg_es en formato mesa redonda y abierto a docentes de toda España.

Reflexión, aportación, crítica constructiva y colaboración.

Enlace para conexión en breve. Reservad la fecha.


Segona edició de l'event online @xurrosamborxata Torna la troabda docent organitzada per @AVPGHA i la @amphg_es format taula redona i oberta a tots els docents d'Espanya.

Reflexió, aportació, crítica constructiva i col·laboració. Prompte l'enllaç per a la connexió.

Reserveu data

--------------------------------------------------------------------------

 (CAST/VAL)

El pasado día 10 de diciembre realizamos el primer encuentro virtual "Churros con Horchata" en colaboración con la Asociación Madrileña de Profesores de Historia (AMPHG) que llevaba por título:


Para aquellos que no pudisteis asistir pero estáis interesados 
en este enlace podéis acceder al vídeo de la grabación del encuentro.

En casi dos horas de charla distentida y muy instructiva, alrededor de 33 profesores de toda España estuvimos departiendo sobre cómo sobrevivir a la docencia en tiempos de pandemia. Nos ayudaron a entrar en materia los tres "terapeutas" (Raquel Aliaga, Vicente Alemany y Jesús Martín) que en unos 20 minutos explicaron su propia experiencia y a partir de ahí surgió un interesante intercambio de pareceres, opiniones y realidades que nos sirvió a todos para desahogarnos, compartir nuestras soluciones, miedos, cuitas, interrogaciones, dudas, decisiones y aportaciones a esta situación pedagógica en la que nos encontramos.

Fui muy agradable e instructivo y a algunos se nos hizo corto, así que "amenazamos" con repetir la experiencia. Pero eso será ya en 2021, ahora a acabar el trimestre y descansar. 

Aprovechamos la ocasión para felicitaros las fiestas y enviaros nuestros mejores deseos para el próximo 2021.

FELIZ NAVIDAD

-------------------------------------------------------------------------------------------

El passat dia 10 de desembre vam realitzar la primera trobada virtual "Xurros amb Orxata" en col·laboració amb l'Associació Madrilenya de Professors d'Història (AMPHG) que portava per títol:

Per aquells que no vau poder assistir però esteu interessats 

en aquest enllaç podeu accedir al vídeo de l'enregistrament de la trobada.

Una xerrada distessa i molt instructiva. Al voltant de 33 professors de tota Espanya vam estar departint sobre com sobreviure a la docència en temps de pandèmia. Ens van ajudar a entrar en matèria els tres "terapeutes" (Raquel Aliaga, Vicente Alemany i Jesús Martín) que en uns 20 minuts van explicar la seua pròpia experiència. Posteriorment va sorgir un interessant intercanvi de parers, opinions i realitats que ens van servir tothom per desfogar-nos, compartint les nostres solucions, pors, penes, interrogacions, dubtes, decisions i aportacions a aquesta situació pedagògica en la qual ens trobem.

Va ser molt agradable i instructiu. Se'ns va fer curt, així que "amenacem" amb repetir l'experiència. Però això serà ja el 2021. Ara a acabar el trimestre i descansar. 

Aprofitem l'ocasió per felicitar-vos les festes i enviar-vos nostres millors desitjos per al proper 2021.

BON NADAL

----------------------------------------------------------

(CAST/VAL)


Estimados compañeros y compañeras:

Como ya sabéis por un correo anterior de hace unos días, mañana jueves día 10 de diciembre a las 18:30 horas hacemos un encuentro virtual conjuntamente con la Asociación Madrileña de profes de Historia que hemos llamado "Churros con Horchata". Podrás conectarte en el siguiente enlace:


Nuestro objetivo es charlar alrededor de la situación que hemos vivido en nuestras aulas este primer trimestre del curso y cómo lo hemos afrontado, qué soluciones hemos buscado y qué dudas o problemas nos han surgido. Queremos hacer una especie de terapia de grupo donde compartir estas cuestiones y cualquier otra que pueda surgir en una charla coloquial y de buen rollo.

Para empezar harán breves intervenciones de 15 minutos aprox. tres compañeros/as (Vicente Alemany, Raquel Aliaga y Jesús Martín) que nos explicarán qué están haciendo ellos con sus diferentes realidades, por si alguna de sus soluciones nos pueden ser de utilidad. Al acabar haremos una charla o mesa redonda donde podremos preguntar, debatir o comentar cualquier aspecto.



Creemos que esta iniciativa puede aportar una visión más genérica y que nos ayude a relativizar un poquito, porque a menudo perdemos la perspectiva en nuestro propio centro y la realidad es que somos muchos los compañeros que vivimos estas experiencias y por supuesto entre todos, podemos buscar la mejor de las soluciones o al menos, no encontrarnos solos.

Haceos la idea de que es una charla de cafetería mientras merendamos los mejores churros de Madrid y la mejor horchata valenciana, una actividad que desgraciadamente ahora, no podemos hacer de la misma forma por culpa del puñetero "bicho".

Si queréis venir estaremos encantados de recibiros y compartir, que como siempre digo, es el objetivo número 1 de nuestra Asociación. Os esperamos.

--------------------------------------------------------------------

Benvolguts companys i companyes:

Com ja sabeu pel correu adreçat fa uns dies, demà dijous dia 10 de desembre a les 18:30 hores fem una trobada virtual conjuntament amb la Associació Madrilenya de profes de Història que hem anomenat "Xurros amb Orxata". Podràs conectar-te al següent enllaç:


El nostre objectiu es xarrar al voltant de la situació que hem viscut a les nostre aules aquest primer trimestre del curs i com ho hem afrontat, què solucions hem buscat i quins dubtes o problemes ens han sorgit. Volem fer una mena de teràpia de grup on compartir aquestes qüestions i qualsevol altra que puga sorgir en una xarrada coloquial i de bon rollo.

Per començar faran breus intervencions de 15 minuts aprox. tres companys (Vicente Alemany, Raquel Aliaga i Jesús Martín) que ens explicaran què estan fent ells amb les seues diferentes realitats, per si alguna de les seues solucions ens poden ser d'utilitat. En acavant, farem una xarrada o taula redona on podrem preguntar, debatre o comentar qualsevol aspecte.

Creguem que aquesta iniciativa pot aportar una visió més genèrica i que ens ajude a relativitzar una miqueta, perque sovint perguem la perspectiva al nostre propi centre i la realitat és que som molts els companys que vivim aquestes experiències i a ben segur entre tots, podem buscar la millor de les solucions o almenys, no trabar-nos a soles. 

Feu-vos la idea que és una xarrada de cafeteria mentre berenem o esmorcem, una activitat que desgraciadament ara, no podem fer de la mateixa forma.

Si vols vindre estarem encantats de rebre-vos i compartir, que com sempre dic, és el objectiu número 1 de la nostra Associació. Vos esperem.

--------------------------------------------------

El próximo día 10 de diciembre a las 18:30 horas os invitamos a participar en un encuentro virtual al que hemos llamado...

CHURROS CON HORCHATA



La organización corre a cargo conjuntamente de la Asociación Madrileña de Profesores de Historia y Geografía (AMPHG) y nosotros, la Asociación Valenciana del Profesorado de Geografía, Historia y Arte (AVPGHA) que en esta ocasión unimos fuerzas para este encuentro que realizaremos en la plataforma Google Meet. El enlace lo tienes disponible disponible en nuestros blogs: https://avpgha.blogspot.com/  o en  https://amphg.org/



La intención es hacer un poco de terapia de grupo, hacer una merienda virtual mezclando lo mejor de cada casa (los churros y la horchata o si lo preferís el chocolate y los fartons) para hablar de cómo estamos afrontando estos tiempos pandémicos de docencia, cómo el COVID nos ha condicionado y que estamos haciendo para afrontarlo. 

Trataremos de aportar ideas y soluciones desde la experiencia de tres grandes profesionales (cuyos nombres iremos desvelando poco a poco) y que en aproximadamente 15 o 20 minutos nos contarán cómo están afrontando estos tiempos difíciles en el que afrontamos situaciones de semipresencialidad, confinamientos, separación en el aula, falta de contacto físico y de mascarillas, clases online, actividades por classroom u otras aplicaciones y muchas más soluciones que estamos poniendo en práctica. 

Y al acabar, haremos una mesa redonda/terapia de grupo/intercambio de impresiones como si estuviéramos tomándonos un cafetito entre compañeros o tomando una merienda. Y nos desahogamos un poco, nos quejamos, nos reimos, reflexionamos, discutimos un rato... Pero todo con muy buen rollo y con ganas de pasar un rato agradable.

¡Ya que no podemos hacerlo presencial, 
hagámoslo online!

Le hemos llamado exageradamente: 

"Cómo sobrevivir al Apocalipsis dando clases de Historia" 

Con la sana intención de transmitiros desde el primer momento el ambiente sano y desenfadado del encuentro, lo que no quiere decir que no vayamos a hablar de cosas importantes y que nos pueden ser útiles en el día a día de nuestras clases. 

Esperemos que podamos compartir ideas y soluciones. Y si no, pues lo dicho, merendamos y hacemos un poquito de terapia de grupo, que nunca viene mal.

¿Te lo vas a perder?

Os esperamos.

-------------------------------------------------------------------

El proper dia 10 de desembre a les 18:30 hores us convidem a participar en una trobada virtual a la qual hem anomenat...

XURROS AMB ORXATA
 
L'organització va a càrrec conjuntament de l'Associació Madrilenya de Professors d'Història i Geografia (AMPHG) i nosaltres, l'Associació Valenciana del Professorat de Geografia, Història i Art (AVPGHA) que en aquesta ocasió unim forces per a aquesta trobada que realitzarem a la plataforma Google Meet. L'enllaç el tindràs disponible als nostres blogs uns dies abans: https://avpgha.blogspot.com/ o en https://amphg.org/

La intenció és fer una miqueta de teràpia de grup, fer un berenar virtual barrejant el millor de cada casa (els xurros i l'orxata o si ho preferiu la xocolata i els fartons) per parlar de com estem afrontant aquests temps pandèmics de docència, cóm el COVID ens ha condicionat i què estem fent per fer-li front.

Tractarem d'aportar idees i solucions des de l'experiència de tres grans professionals (anirem desvetllant els noms a poc a poc) i que en aproximadament 15 o 20 minuts ens explicaran com estan afrontant aquests temps difícils de semipresencialitat, confinaments, classes en línia, separació a l'aula, mancança de contacte físic i de mascaretes, activitats per classroom o altres aplicacions i moltes més solucions que estem posant en pràctica.

I en acavant, farem una taula rodona / teràpia de grup / intercanvi d'impressions com si estiguérem prenent-nos un cafenet entre companys o prenent un berenar. I ens desfoguem una miqueta, ens queixem, ens reim, reflexionem, discutim una estoneta... Per què no?  Però tot amb molt bon rotllo i amb ganes de passar una estona agradable.

Ja que no podem fer-ho presencial, fem-ho en línia!

L'hem anomenat exageradament:

"Com sobreviure a l'Apocalipsi fent classes d'Història"

Amb la sana intenció de transmetre des del primer moment l'ambient sa i desenfadat de la trobadaEncara que això no vullga dir que no anem a parlar de coses importants i que poden ser útils en el dia a dia de les nostres classes.

Esperem que puguem compartir idees i solucions. I si no, doncs el que s'ha dit, berenem i fem una mica de teràpia de grup, que mai ve malament.

T'ho perdràs?

Us esperem. Difon-lo entre els teus companys.

No hay comentarios:

Publicar un comentario